Eblagajna za lažje izdajanje računov

Eblagajna oziroma davčna blagajna je med zavezanci, ki za opravljene storitve oziroma dobavljeno blago od stranke pričakujejo gotovinsko plačilo, postala že ustaljena praksa. Princip je tak, da takoj, ko pride do izdanega računa, se podatki o njem posredujejo na Finančno upravo RS v pregled. Na tak način lahko FURS lažje nadzira področje izstavljana računov in ugotavlja, če mogoče prihaja do kakšnih nepravilnosti, kar je lahko povod za inšpekcijski pregled.

Oprema oziroma program, ki omogoča izstavljanje računov na tak način

Eblagajna je enostavna za uporabo, zato se uporabniki hitro naučijo upravljanja z njo. Da bi lahko račune začeli izdajati na tak način, si morajo najprej omisliti ustrezno opremo, ki je sestavljena iz naprave za izdajanje računov, posebnega tiskalnika za tiskanje računov in predalčka, ki omogoča varno skladiščenje denarja. Obstaja pa tudi druga možnost. Na obstoječ računalnik ali tablico si lahko uporabnik namesti posebno programsko opremo eblagajna. V tem primeru mora dokupiti le tiskalnik za račune, ki se ga na računalnik poveže prek USB povezave ali prek bluetootha. Uporabnik mora poskrbeti še za varen prostor za skladiščenje denarja.

Novi uporabniki

Za uporabo eblagajne je treba najprej pridobiti namensko digitalno potrdilo, ki uporabniku služi za elektronsko podpisovanje računov. Ob prvi registraciji v sistem mora uporabnik napisati nekaj osnovnih podatkov; podatki o izdajatelju računa in o poslovnem prostoru, kjer se bo eblagajna uporabljala.

Vezana knjiga računov za tiste, ki jim je klasičen način izstavljanja računov bližje

Tisti zavezanci, ki jim tak način izstavljanja računov ni blizu, lahko še vedno uporabljajo vezano knjigo računov, pri čemer se račune fizično vpisuje v poseben, temu namenjen, obrazec. Seveda pa mora biti tudi v tem primeru poskrbljeno za to, da na FURS-u pridobijo podatke o na tak način izstavljenih računih. Zato so uporabniki vezanih knjig računov dolžni podatke o izstavljenih računih posredovati na Finančno upravo do 10. dne v mesecu za račune, izdane v preteklem mesecu. Najlažji sistem za izvedbo tega je kombinacija z uporabo mini blagajne, ki se jo da zastonj prenesti na mobitel ali tablico ter je enostavnejša za uporabo kot klasična eblagajna oziroma davčna blagajna.

Eblagajna za lažje izdajanje računov