Kako poteka poslovanje z eračuni?

Eračuni so že nekaj časa stalnica poslovanja. Njihove prednosti so v enostavnem izstavljanju, hipnem posredovanju prejemniku (kar prek elektronske pošte), varčevanju na papirju in izogib poštnim storitvam. Seveda s sabo prinašajo tudi pozitiven vpliv na okolje, saj se na njihov račun privarčuje s papirjem.

Izstavljanje eračunov in davčne blagajne

Če nameravate kot podjetje s strankami poslovati na gotovinski način, potem so davčne blagajne možnost, ki jo morate izbrati. Gotovinsko poslovanje pomeni, da vam bodo stranke plačevale na naslednje načine: z bankovci, kovanci, s čekom ali pa s plačilno kartico. Tako si morate urediti sistem davčne blagajne, ki ga lahko kot program naložite na obstoječo napravo (računalnik, tablica) ali pa kupite posebno napravo, v katero je program že vgrajen. Poleg tega potrebujete tudi poseben tiskalnik, ki služi tiskanju računov.

Davčne blagajne so se pojavile z namenom, da se vsi podatki o izstavljenih računih prek internetne povezave posredujejo direktno do FURS-a. Ta lahko tako bolj učinkovito nadzoruje področje računov. Da bi lahko davčne blagajne uporabljali, si morate prej zagotoviti digitalno potrdilo, zagotovljeno pa morate imeti tudi internetno povezavo.

Negotovinsko poslovanje

Če imate opravka s strankami, ki vam bodo za dobavljene izdelke oziroma opravljene storitve plačevale z nakazilom direktno na vaš TRR, gre za negotovinsko poslovanje. V tem primeru je oblika eračuna nekoliko bolj fleksibilna. Lahko ga pripravite v programih Word ali Excel. Še bolj pa vam priporočamo, da se v te namene poslužujete posebnega programa, s katerim bo vse skupaj lažje – izstavljanje in shranjevanje takih računov.

Izjema: proračunski uporabnik

Pri negotovinskem poslovanju ste torej nekoliko bolj fleksibilni. Če pa imate za stranko proračunskega uporabnika (javna uprava), potem to ne velja. Za to stranko morate eračune izstavljati zgolj na en sam način. To je prek UJP portala. Da bi portal lahko uporabljali, morate vanj dostopati prek uporabniškega imena, gesla in digitalnega potrdila, ki ste ga predhodno pridobili. Sicer pa je postopek zelo enostaven. Sistem vas pelje skozi vse rubrike, tako da točno veste, kaj morate izpolniti in kako.

Kako poteka poslovanje z eračuni?